Je afslag op hole 1 is iets te veel links en stuitert achter het heuveltje door naar links. Waar deze precies uitkomt kan je vanaf de teebox niet goed zien. Omdat je niet goed weet of je bal nog in het korte gras ligt of dat deze doorgeschoten is de greppel/hindernis in besluit je een provisionele bal te slaan en kondigt dit aan je flight genoten aan.
De tweede bal eindigt in de rough net rechts van de bunker.
Op weg naar je eerste bal vind je die na korte zoektocht duidelijk in de greppel, dus de rode penalty area, op een plek waar hij nog speelbaar is. Je vraagt je af welke bal nu in het spel is en hoe je moet scoren.
Op weg naar je eerste bal vind je die na korte zoektocht duidelijk in de greppel, dus de rode penalty area, op een plek waar hij nog speelbaar is. Je vraagt je af welke bal nu in het spel is en hoe je moet scoren.
Wat is de juiste afhandeling volgens de regels?
Antwoorden
- Je moet verder spelen met de tweede bal; doordat een provisionele bal hier niet is toegestaan, werd die bal automatisch je bal in het spel onder straf van slag-en-afstand (je speelt nu je 3e slag).
- Je mag kiezen: als je de oorspronkelijke bal wilt spelen, kan dat zonder straf; kies je de tweede bal, dan telt één strafslag.
- Je moet met je oorspronkelijke bal in de hindernis verder; de tweede bal wordt geannuleerd, zonder straf. Je mag de hindernisregel toepassen.
- Je hebt een regel overtreden door een provisionele bal te slaan waar dat niet mag; je moet terug naar de tee, twee strafslagen nemen en opnieuw afslaan.